한 달 전에 저작권을 신청했는데, 이제서야 등록이 끝났습니다.
I applied for copyright a month ago, and it has finally been registered.
전화해서 독촉하고 싶은 마음을 참으면서,
I wanted to call and push them, but I held back,
‘여름휴가 간 건 아닐까, 저작권이 안 나오면 어떡하지?’ 조마조마했는데,
thinking, “Maybe they’re on summer vacation… what if the copyright doesn’t come out?” I was nervous,
마침내 저작권이 나와서 너무 기뻐요.
but now that it’s finally issued, I’m so happy.
여러분도 아이디어가 있으면, 이름을 정하고, 규칙을 정하고, 디자인을 해서,
If you also have an idea, give it a name, set the rules, design it,
코드가 완벽하지 않아도 미리 저작권을 걸어 두세요.
and even if the code isn’t perfect, register it for copyright in advance.
저작권을 받고 나면,
Once you have the copyright,
“혹시 누가 나랑 똑같은 걸 만들고 있으면 어떡하지?” 하는 걱정 없이,
you no longer have to worry, “What if someone else is making the same thing?”
마음 편히 개발할 수 있을 거예요.
and you can continue developing with peace of mind.
저는 이렇게 저작권을 등록해서 수수랜드(Soosooland) 의 게임 아이디어들을 지켜나가고 있습니다.
By registering copyrights, I’ve been protecting the game ideas of Soosooland.
👉 수수랜드 공식 사이트: https://soosoohan.github.io/soosooland/
👉 Official website: https://soosoohan.github.io/soosooland/
읽어주셔서 감사합니다.
Thank you for reading.
https://soosoohan.github.io/soosooland/
수수랜드
격자 속에 단어를 숨김으로 시작해서 빈 자리에 무작위 글자를 넣고 컴퓨터와 대결하기와 친구와 대결하기를 넣고 데이지와 클로버를 넣고 워퍼즈 시리즈가 되었습니다. 워드마이닝은 워퍼즈
soosoohan.github.io
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